De geschiedenis van de posterijen

Koerier Bergen op Zoom

 

In sommige delen van de wereld wordt nog steeds gebruik gemaakt van koeriersdiensten, soms door postorderbedrijven. Een postbode is iemand die post bezorgt. Een chauffeur van een postwagen, een elektricien en iemand die post bezorgt zijn allemaal bezorgers.

Postkoeriers leggen afstanden van ongeveer 160 km af, maar worden in een groot deel van de wereld nog maar zelden gebruikt omdat het in de meeste landen economisch niet rendabel is grote hoeveelheden post van de ene plaats naar de andere te vervoeren. Het water in een pakje dat bij u voor de deur wordt afgezet, wordt zowel over de snelweg als over zee vervoerd, en het maakt onderweg gebruik van alle beschikbare havens en pijpleidingen. Door deze variabelen is het voor een postdienst moeilijk om de bezorging efficiënt te plannen met het oog op het te bezorgen stuk, en kan het tot vier dagen duren voor de post wordt bezorgd.

In 1850 probeerden Britse boeren voor het eerst brieven te versturen met tractoren. In 1877 probeerde het Britse postkantoor deze dienst uit te breiden met “dieren op wielen om dingen te openen”. Deze alternatieve praktijk om pakjes te verzenden terwijl men op een paard reed, was het eerste voertuig van dit type dat werd gebruikt. De postdienst was in die tijd niet goed ontworpen en week af van de voorgestelde routes naarmate het Britse Rijk zich uitbreidde. Het traject van de postvoertuigen veranderde om aan de expansie tegemoet te komen. De “groper” evolueerde uiteindelijk in het UPS systeem. Een voorbeeld van een verzender. Kenmerken van dit voorbeeld: Het graan wordt opgeslagen in een verplaatsbare faciliteit. Het verzonden graan is zeer compact en klein met 10 ounce (254 gram) per pakket. Het graan wordt op wielen gestapeld, zodat het graan tijdens het vervoer over de transportband nooit het risico loopt te kantelen. Hoewel de bus van hout is, zijn het onderste en middelste platform van massief beton. Alle elementen van het voertuig zijn van roestvrij staal, behalve de deur achterin, die van hout is gemaakt. Een representatief voorbeeld van een pakket. Kenmerken van dit voorbeeld: Er wordt gebruik gemaakt van een boerenhulp, bestaande uit een arbeidsgeleider om de post en de pakketten te geleiden. De kist wordt dan achter de bestelwagen tussen de boerenhulp en de deur aan de achterzijde gesjouwd. De brief of het pakje wordt dan naar het boerenhuis gebracht, en de mand wordt over het voorwiel van de vrachtwagen geplaatst.

 

LEES MEER  : 

Koerier Bergen op Zoom

Koerier Breda

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Navigation